Błędy gier wideo

Najbardziej popularne dwa błędy gier wideo to ekran śmierci i niebieskie piekło. Swoją drogą bardzo pomysłowe nazwy. Ekran śmierci to plansza lub poziom w grze wideo, który powstrzymuje użytkownika od dalszej gry z powodu błędu w implementacji. Gra w takim przypadku zacina się, resetuje albo wywołuje inne błędy, które skutecznie uniemożliwiają rozgrywkę. Przykładami gier z ekranami śmierci jest Pac-man i Tetris. W dwieście pięćdziesiątym szóstym poziomie Pac-mana połowa planszy jest zniekształcona, przez co nie można jej ukończyć. W grze Tetris już w dwudziestym dziewiątym poziomie występuje killscreen. Przekraczając ten poziom zauważamy dziwne nazwy poziomów, zbudowane są one z losowych znaków, klocki spadają aż dwa razy szybciej i to uniemożliwia ukończenie gry. Niebieskie piekło natomiast jest miejscem, w które postać gracza trafia lecz nie powinna mieć tam dostępu. Takie miejsca są poza mapą świata gry, w której porusza się postać. Znalezienie się w Blue Hell oznacza zawieszenie się gry, spadanie postaci gracza i ponowny powrót na mapę, utknięcie w ścianie lub zawiśnięcie w miejscu bez możliwości powrotu do gry bez restartu gry.

Comments are closed.

Powiązane
  • Chuzzlowe snyChuzzlowe sny
    Troche glupio mi sie przyznac, ale tamtego dnia równiez nie wykorzystalam na nic innego jak gre w Chuzzle. Sama sie zastanawiam pomalu ilez mozna? Znowu ocknelam sie slyszac klucz mamy …
  • Odtwarzacz Polskiej jakościOdtwarzacz Polskiej jakości
    Allplayer jest programem najbardziej rozpoznawanym w Polsce, bowiem ten odtwarzacz zaskakuje nas od samego początku jego premiery w Internecie. Aplikacja jest oczywiście darmowa, tak więc nie ma problemów ze zdobyciem …
  • Zalety korzystania z komputeraZalety korzystania z komputera
    Dzięki komputerom ludzie wkroczyli w nowy dział technologii który to nadał niesamowity pęd gospodarce światowej, jednocześnie sam niesamowicie szybko się rozwijając poprawia komfort naszego życia i ułatwia nam nasze codzienne …