Błędy gier wideo

Najbardziej popularne dwa błędy gier wideo to ekran śmierci i niebieskie piekło. Swoją drogą bardzo pomysłowe nazwy. Ekran śmierci to plansza lub poziom w grze wideo, który powstrzymuje użytkownika od dalszej gry z powodu błędu w implementacji. Gra w takim przypadku zacina się, resetuje albo wywołuje inne błędy, które skutecznie uniemożliwiają rozgrywkę. Przykładami gier z ekranami śmierci jest Pac-man i Tetris. W dwieście pięćdziesiątym szóstym poziomie Pac-mana połowa planszy jest zniekształcona, przez co nie można jej ukończyć. W grze Tetris już w dwudziestym dziewiątym poziomie występuje killscreen. Przekraczając ten poziom zauważamy dziwne nazwy poziomów, zbudowane są one z losowych znaków, klocki spadają aż dwa razy szybciej i to uniemożliwia ukończenie gry. Niebieskie piekło natomiast jest miejscem, w które postać gracza trafia lecz nie powinna mieć tam dostępu. Takie miejsca są poza mapą świata gry, w której porusza się postać. Znalezienie się w Blue Hell oznacza zawieszenie się gry, spadanie postaci gracza i ponowny powrót na mapę, utknięcie w ścianie lub zawiśnięcie w miejscu bez możliwości powrotu do gry bez restartu gry.

Comments are closed.

Powiązane
  • Komputer i zagrożenia, jakie ze sobą niesieKomputer i zagrożenia, jakie ze sobą niesie
    Wciąż wiele można usłyszeć o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą komputer i tak naprawdę z tej elektronicznej maszyny trzeba korzystać z głową oraz ze zdrowym rozsądkiem. Przede wszystkim komputery są …
  • Kto idzie na informatykę?Kto idzie na informatykę?
    Krąży dowcip, że na informatykę idą same takie osoby, które lubią wyłącznie własne towarzystwo – i komputera. Aspołeczne, nie przepadające za imprezowaniem, których jedynym zainteresowaniem jest siedzenie i programowanie albo …
  • Tag: The Power of PaintTag: The Power of Paint
    W grze Tag: The Power of Paint zostało zastosowanych wiele trójwymiarowych elementów, z których składają się poszczególne plansze, a sama gra jest połączeniem gry logicznej, z grą zręcznościową. Każda plansza …