Błędy gier wideo

Najbardziej popularne dwa błędy gier wideo to ekran śmierci i niebieskie piekło. Swoją drogą bardzo pomysłowe nazwy. Ekran śmierci to plansza lub poziom w grze wideo, który powstrzymuje użytkownika od dalszej gry z powodu błędu w implementacji. Gra w takim przypadku zacina się, resetuje albo wywołuje inne błędy, które skutecznie uniemożliwiają rozgrywkę. Przykładami gier z ekranami śmierci jest Pac-man i Tetris. W dwieście pięćdziesiątym szóstym poziomie Pac-mana połowa planszy jest zniekształcona, przez co nie można jej ukończyć. W grze Tetris już w dwudziestym dziewiątym poziomie występuje killscreen. Przekraczając ten poziom zauważamy dziwne nazwy poziomów, zbudowane są one z losowych znaków, klocki spadają aż dwa razy szybciej i to uniemożliwia ukończenie gry. Niebieskie piekło natomiast jest miejscem, w które postać gracza trafia lecz nie powinna mieć tam dostępu. Takie miejsca są poza mapą świata gry, w której porusza się postać. Znalezienie się w Blue Hell oznacza zawieszenie się gry, spadanie postaci gracza i ponowny powrót na mapę, utknięcie w ścianie lub zawiśnięcie w miejscu bez możliwości powrotu do gry bez restartu gry.

Comments are closed.

Powiązane
  • Foto warsztaty karkonosze
    Foto warsztaty dla młodych osób. Znajdując się w młodym wieku często zastanawiamy się nad tym, jak ma konkretnie wyglądać nasza przyszłość. Niektóre młode osoby swoją przyszłość wiążą z fotografią i …
  • Crimson Road
    W trójwymiarowej grze Crimson Road strzela się za pośrednictwem pojazdu, którym jest wóz bojowy. Efekty graficzne są tu imponujące, tym bardziej, że gra jest uważana za zwyczajną, niewymagającą strzelankę. Bohater …
  • Może jednak lepsze ubogie lata
    Społeczeństwo tak naprawdę w ogóle nie zdaję sobie sprawy, jak komputer działa na ich wyobraźnię. Urządzenie to, owszem jest pomocą, jednak to nie zmienia faktu, że także wielkim niebezpieczeństwem. Ile …