Błędy gier wideo

Najbardziej popularne dwa błędy gier wideo to ekran śmierci i niebieskie piekło. Swoją drogą bardzo pomysłowe nazwy. Ekran śmierci to plansza lub poziom w grze wideo, który powstrzymuje użytkownika od dalszej gry z powodu błędu w implementacji. Gra w takim przypadku zacina się, resetuje albo wywołuje inne błędy, które skutecznie uniemożliwiają rozgrywkę. Przykładami gier z ekranami śmierci jest Pac-man i Tetris. W dwieście pięćdziesiątym szóstym poziomie Pac-mana połowa planszy jest zniekształcona, przez co nie można jej ukończyć. W grze Tetris już w dwudziestym dziewiątym poziomie występuje killscreen. Przekraczając ten poziom zauważamy dziwne nazwy poziomów, zbudowane są one z losowych znaków, klocki spadają aż dwa razy szybciej i to uniemożliwia ukończenie gry. Niebieskie piekło natomiast jest miejscem, w które postać gracza trafia lecz nie powinna mieć tam dostępu. Takie miejsca są poza mapą świata gry, w której porusza się postać. Znalezienie się w Blue Hell oznacza zawieszenie się gry, spadanie postaci gracza i ponowny powrót na mapę, utknięcie w ścianie lub zawiśnięcie w miejscu bez możliwości powrotu do gry bez restartu gry.

Comments are closed.

Powiązane
  • PowerTrader 0.4.5.297
    PowerTrader 0.4.5.297 jest programem komputerowym mającym na celu wspomaganie działań zawodowych i amatorskich graczy giełdowych.Dzięki wykorzystaniu oprogramowania możliwe jest korzystanie z różnorodnych analiz giełdowych, które mają ocenić i dokonać wyboru …
  • PuTTY 0.61 Beta – wersja rozwojowa
    Okazuje się, że program PuTTY 0.61 Beta – wersja rozwojowa zyskał na swojej popularności już dosyć sporo. Jest on programem, który integruje w swoich możliwościach kilka środowisk. Mianowicie, PuTTY 0.61 …
  • Remote Desktop Connection 6.0.2600
    Program Remote Desktop Connection 6.0.2600 pochodzi od firmy Microsoft. Za jego pomocą możliwe jest zdalne zarządzanie albo komputerem, albo też serwerem, który pracuje na podstawie Windows XP Professional lub też …