Informowanie klienta o wszystkim

Informowanie klientów w sklepie to bardzo ważny element pracy sprzedawcy. W licznych sklepach z elektroniką i komputerami pojawiają się zarówno ludzie bardzo dobrze zorientowani w tej tematyce jak i całkowici amatorzy. Zadaniem najważniejszym z tej perspektywy jest szybkie ocenienie, czy dany konsument zalicza się do pierwszej czy drugiej grupy. Osoby przybywające do sklepu informatycznego tylko i wyłącznie w celu porównania ofert raczej nie potrzebują ani doradztwa w zakresie technologicznym, ani tym bardziej rozmowy handlowej. Dużo ważniejsze jest więc z ekonomicznego punktu widzenia wyszukanie w tłumie tych klientów, którzy są niezdecydowani lub są zdecydowani, ale nie mają zielonego pojęcia na który model dokładnie. W tym miejscu właśnie powinien wkroczyć sprzedawca z całą garścią niezbędnych informacji. I tylko od etyki danego sprzedawcy zależy, czy ujawni wszystkie informacje na temat produktu, czy niektóre zatai i skupi się raczej na prowadzeniu skutecznej rozmowy handlowej mającej na celu osiągnięcie sprzedaży.

Comments are closed.

Powiązane
  • Informatyka – przyszłością dla naszych dzieci
    Każdy z nas zapewne dostrzegł pewną prawidłowość. Otóż, współczesnym światem zaczyna rządzić nic innego jak tylko technologia oraz wszystkie tego typu urządzenia. Powstają one z myślą o nas, o naszych …
  • Konkurencja wobec programu Winamp
    Konkurencja wobec programu Winamp stale rośnie, jest ona bardzo poważna, bo powstają programu, które także oparte są o licencję wolnego oprogramowania, oznaczającego, że są one całkowicie bezpłatne. Z tego powodu …
  • Sudoku Toon
    Chyba nikogo nie zdziwi fakt, że gra Sudoku Toon jest typową odmianą pochodzącego z Japonii Sudoku, w komputerowej formie. Okazuje się, że ten gatunek gry pochodzi aż z 1783 roku. …